سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه بردباری ندارد، دانشی ندارد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :7
بازدید دیروز :1
کل بازدید :4712
تعداد کل یاداشته ها : 41
103/2/29
2:49 ع

تاثیر چای سبز در قطع سریع خونریزی لثه : نتایج یک تحقیق نشان می دهد در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نشان می دهد که عصاره چای سبز در قطع سریع خونریزی حفره ایجاد شده بعد از کشیدن دندان و (oozing) آن ، تاثیر قابل ملاحظه ای دارد .

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،مهرداد فنایی دانش آموخته دانشکده داروسازی این دانشگاه در رساله دکترای عمومی خود ، اثر اساره  چای سبز بر جلوگیری از خونریزی لثه بعد از کشیدن دندان های اسیاب فک تحتانی را بررسی کرد .

مواد تاتن دار مانند چای سبز از دیر باز جهت بند اوردن خونریزی قسمت های مختلف بدن در طب ایران باستان مورد توجه قرار گرفته است . تانن ماده ای است که در عصارهی بسیاری از گیاهان از جمله چای وجود دارد .

تعداد زیادی از گیاهان تانن دار به عنوان قابض و خون بند در ناراحتی های گوارشی و جلدی به کار  میرود.

با توجه به اینکه کشیدن دندان با آسیب به بافت لثه منجر به خونریزی میشود در تحقیق مذکور درباره تاثیر چای سبز بر جلوگیری از خون ریزی لثه بررسی شده است .

در این مطالعه بروی 2 گروه 31 نفره از بیماران داوطلب کشیدن دندان های آسایب فک تحتانی آزمایش شد. در گروه اول بعد از کشیدن دندان از گاز استرسل آغشته به عصاره چای سبز و در گروه دوم گاز بدون عصاره مذکور استفاده و خونریزی فعال در فواصل پبنج دقیق ای تا قطع آن و نشت خونابه تا یک ساعت بعد بررسی شد.

نتایج آزمایش نشان داد میانگین زمان خونریزی در گروه چای سبز بطور معناداری کمتر از گروه شاهد است. همچنین تعداد افرادی که یک ساعت پس از جراحی دارای نشت خونابه (oozing) در محل جراحی بودند در گروه چای سبز بطور معناداری کمتر از گروه شاهد ارزیابی شد.

در این گزارش تصریح شده است با انجام مطالعات تکمیلی شاید بتوان این موضوع را در بیشتر اقدامات بالینی به کار گرفت .


لثه ،
all on 4