سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر بندگان هنگامی که نمی دانستند، توقف می کردند و انکار نمی کردند، کافر نمی گشتند [امام صادق علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :1
کل بازدید :4706
تعداد کل یاداشته ها : 41
103/2/29
1:4 ع

جراحی ایمپلنت : جراحی ایمپلنت در سه مرحله انجام می شود که هر کدام از این مراحل باید مهم و باید تمام این مراحل انجام شود.

مرحله اول جراحی ایمپلنت :

در این مرحله شما می بایست یک متخصص ایمپلنت خوب پیدا کنید. بعد از پیدا کردن ایمپلنتولوژیست مناسب باید برای مشاوره باید حضوری و رایگان به مطب مورد نظر بروید. بعد از بررسی کردن و ویزیت شما اگر عکس opg تهیه نکرده باشید دندانپزشک شما را برای گرفتن عکس به نزدیکتر مرکز برای تهیه عکس می فرسد ( بهتر است که شما قبل حضور پیش دندانپزشک حتما عکس opg تهیه نمایید ).

بعد از تهیه عکس متخصص ایمپلنت با بررسی عکس opg شما، خواهد گفت که نیاز به پیوند استخوان دارید یا خیر. در صورت نیاز شما به پیوند استخوان جراح ایمپلنت به شما یک وقت برای جراحی سینوس لیفت خواهد داد، بعد از جراحی سینوس لیفت ایمپلنتولوژیست به نسبت به آناتومی بدن شما برای جذب پیوند استخوان وقت ویزیت می دهد که شما در آن جلسه در صورت جذب پیوند استخوان وقت بعدی جراحی ایمپلنت داده می شود که معمولا بین سه تا شش ماه است. در صورت نیاز نبودن به سینوس لیفت، متخصص ایمپلنت برای شما زمان جراحی ایمپلنت را مشخص می کند و اقدامات لازمی که باید در روز جراحی انجام بدین را به شما خواهد گفت.

مرحله دوم جراحی ایمپلنت :

انجام اقداماتی که جراح ایمپلنت به شما گفته است.

این اقدامات شامل:

در صورتی که سیگاری هستید حداقل یک هفته قبل از عمل نباید سیگار بکشید زیرا لثه و استخوان فک قادر به جذب ایمپلنت نمی تواند بشود. البته برای این مورد هم راهکارهایی است که ایمپلنت هایی برای بیماران سیگاری طراحی شده ک قیمت بسیار بالایی نسبت به دیگر ایمپلنت ها دارد و مقلوب به صرفه نیست.

اگر شما بیماری خاصی داشته باشید باید با پزشک معالج خود مشاوره ای داشته باشید که کاشت ایمپلنت برای شما مشکلی ایجاد نکند.

خوردن صبحانه قبل عمل بسیار لازم و ضروری است. اگر شما صبحانه لازم برای جراحی ایمپلنت میل نکرده باشید ممکن است هنگام جراحی فشار شما کاهش پیدا کند یا به اصطلاح ضعف کنید و جراحی ایمپلنت متوقف بشود.

مرحله سوم در جراحی ایمپلنت :

روز جراحی شما باید در سر وقتی که به شما داده می شود در مرکز تخصصی ایمپلنمت حاضر شوید.

شما نباید استرس داشته باشید زیرا استرس شما بیهوده است اگر در انتخاب جراح ایمپلنت خود دقت کرده باشید.

متخصص ایمپلنت بعد از بی حسی شما انداخت روپوش استریل جراحی ایمپلنت را آغاز می کند. این جراحی از نظر زمان بستگی به تعداد دندان های کاشته شده دارد. برای هر دندان حدود بیست دقیقه زمان لازم است.

پس از پایان جراحی ایمپلنت، ایمپلنتولوژیست داروها لازم بعد را برای شما تجویز می کند و نکات لازم را به خواهد گفت.

مرحله چهارم جراحی ایمپلنت :

انجام اقدامات بهداشتی لازم که متخصص ایمپلنت بعد از جراحی به شما گفته است.

اقداماتی بهداشتی مانند استفاده از دهان شوی و مسواک زدن و خوردن دارو های تجویزی است.

معمولا بعد از جراحی ایمپلنت شما برای چک آپ یک هفته بعد از جراحی به مطب ایمپلنتولوژیست خود می روید. در این جلسه قالب گیری و اقدامات لازم برای ساخت تاج دندان صورت می پذیرد.

جلسه بعد برای گرفتن کار نهایی به جراح ایمپلنت خود مراجعه می کنید و در صورت نداشتن اصلاحیه کار شما به اتمام می رسد.

برای چک آپ شما لازم است سالی یک الی دو بار به مطب متخصص ایمپلنت خود بروید.

 

کلینیک دندانپزشکی ساغر