سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این قرآن، ریسمان خدا و نور روشن گر ودرمانی سودبخش است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :18
بازدید دیروز :1
کل بازدید :4723
تعداد کل یاداشته ها : 41
103/2/29
7:16 ع

علت درد دندان بعد از عصب کشی چیست؟

عصب کشی درمانی ست که اکثر افراد یک بار در طول عمرشان تجربه می کنند و تقریبا همه افراد قبل از مراجعه فکر میکنند درمان ریشه بسیار دردناک است و از ان ترس دارند.

 

عصب کشی

 

درمان ریشه در واقع پاک کردن  و شک دادن به کانال های ریشه است که سبب می شود مسیر کانال ریشه بسته شود. این کار به وسیله مواد مخصوصی صورت می پذیرد. با درمان ریشه میکروب ها و باکتری های کانال های ریشه از بین می روند و دیگر امکان نفوذ به داخل را پیدا نمی کنند.

مدت زمان لازم برای درمان ریشه 1 تا 3 جلسه است و نیاز به پزشک متخصص و با تجربه دارد. پس از درمان ریشه درد به سراغ بیمار می اید. اگر هم قبل ازدرمان ریشه درد زیادی متوجه بیمار بوده باشد، بعد ازدرمان نیز درد خواهد داشت.

این درد هیچ ربطی به نقص و یا اشکال در درمان ریشه ندارد. ممکن است حتی با وجود اینکه علت درد اصلی درمان شده است، سیستم عصب بدن دچار تحریک شود و درد سراغ انسان بیاید. بعضی اوقات مسبب درد دندان یک واکنش التهابی است. تورم پس از درمان ریشه علت این امر است. بناتبراین درد پس از درمان ریشه تا روز دوم طبیعی است و می توان با مسکن ان را کنترل نمود.

ممکن است تا چندروز اول پس از درمان ریشه هنگام خوردن و اشامیدن به علت فشار وارده به دندان متحمل درد شوید که این نیز طبیعی است. سعی کنید قبل ازینکه بی حسی عصب کشی تمام شود، از مسکن استفاده کنید تا درد کمتری متوجه شما شود.

البته تمام داروها باید طبق تجویز و نسخه دندانپزشک باشد. دارو ها باید به طور منظم و سر ساعت استفاده شوند. توصیه می شود نیم ساعت قبل و یا بلافاصله بعد از عصب کشی از مسکن‌های ضد التهابی نوشته شده توسط دندانپزشک استفاده گردد. به همین جهت احتمال بروز درد بسیار کمتر می شود.

در صورتی که درد همچنان پایدار بود حتما با دندانپزشک خود مشورت کنید. اگر باز هم ادامه داشت و مشکلات دیگری نیز از جمله شکستگی روکش و یا مواد پر شده نیز به وجود امد، حتما برای معاینه نزد پزشک خود بروید.

با توجه به پیچیدگی ساختمان ریشه دندان و در نتیجه اینکه درمان ریشه از دسته درمان‌های پیچیده و پرکار می باشد، ضروری است دندانپزشک از تجربه کافی و دقت لازم برای درمان ریشه برخوردار باشد و اگر نیاز بود بیمار را نزد متخصص درمان ریشه بفرستد.