سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سه چیز عامل دوستی است : خوش خویی، ملایمت نیکو و فروتنی . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :1
کل بازدید :4707
تعداد کل یاداشته ها : 41
103/2/29
1:13 ع

موارد عدم تجویز ایمپلنت دندان : یکی از موارد نسبی عدم تجویز ایمپلنت ها در بیماری است که قبلا تحت پرتو درمانی  قرار گرفته است، بیمارانی که در معرض پرتواشعه بوده اند ، برای درمان ایمپلنت باید به مرکز خصوصی که در مورد چنین بیمارانی تجربه کافی دارند ارجاع شوند . پیشنهاد شده در این بیماران جایگذاری ایمپلنت ها یک سال با تاخیر صورت بگیرد ، اما روش سریع تری نیز در مراکز خصوصی انجام شده و با نتایج خوبی همراه بوده است ، موفقیت مورد انتظار در این حالت حدود 10 درصد کمتر از بیمارانی است که پرتوتابی نشده اند .

 

عدم تجویز ایمپلنت

 

از طرف دیگر چنانچه بیماری که قبلا ایمپلنت دریافت کرده و استئواینتگریشن اتفاق افتاده است ، به پرتو درمانی نیاز پیدا کند ، لازم نیست ایمپلنت های او خارج شود .

شواهد تجربی نشان می دهد که ایمپلنت های استئواینتگریت شده ، علی رغم تابش اشعه در استخوان ثابت خواهند ماند ، اما ایمپلنت هایی که درست قبل از پرتو درمانی جایگذاری شدند . درصد شکست بالایی را داشتند .

مصرف سیگار به طور قابل توجهی موفقیت ایمپلنت های داخل دهانی را کاهش می دهد  ، همچنین تداوم سوء مصرف مواد مخدر ممکن است جزء موارد عدم تجویز ایمپلنت باشد .علت این امر این است که مصرف سیگار و دخانیات ظرفیت حمل اکسیژن توسط هموگلوبین را کاهش می دهد و تغذیه بافت  های استخوانی و بافت های نرم اطراف اطراف ایمپلنت به خوبی صورت نمیگیرد و ایمپلنت توسط اتصال بافت نرم به استخوان متصل بوده و خطر شکست آن افزایش می یابد.

افرادی که دارای دیابت کنترل نشده هستند نیز کاندیدای دریافت ایمپلنت نمیباشند  زیرا خطر عفونت درآنها بالاتر می باشد و احتمال شکست ایمپلنت بالاتر می باشد.

کسانی که دچار حمله قلبی شده اند و کمتر از 6 ماه از عمل جراحی قلبی آنها گذشته است نمیتوانند ایمپلنت بگذارند و باید 6ماه تا 1 سال از عمل آنها بگذرد و سپس با کسب اجازه از پزشک خود می توانند ایمپلنت بگذارند.

افرادی که جراحی های لثه ناموفق داشته اند و یا بهداشت ضعیفی دارند و اهمیتی به سلامتی دهان و دندان خود نمی دهند مناسب برای دریافت ایمپلنت نیستند.

میزان بافت کراتینیزه و چسبنده لثه فاکتور مهم دیگری است که باید برای بیماران بررسی شود  وگر از لثه چسبنده خوبی برخوردار نیستند باید برای آنها جراحی لثه انجام گیرد و سپس از درمان ایمپلنت استفاده کرد .به طور کلی باید قبل از قرار دادن ایمپلنت آزمایشات کلی انجام گیرد تا هرگونه ابهام در مور د جراحی ایمپلنت از بین رود.

کلینیک دندانپزشکی , کلنیک تخصصی ایمپلنت