سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترین دستیار دانش بردباری است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :11
بازدید دیروز :1
کل بازدید :4716
تعداد کل یاداشته ها : 41
103/2/29
4:31 ع

روش های جراحی لثه

1-    جراحی فلاپ لثه، اولین روش جراحی لثه است. برای بیشتر کسانی که بیماری پریودنتیت متوسط و شدید دارند، از جراحی لثه استفاده می کنند. در مواردی که پاکت های ایجاد شده روی خط لثه یمار عمق زیادی داشته باشد(بیشتر از 5 میلی متر) دندانپزشک متخصص بیماری های لثه باید برای کم کردن و از بین بردین پاکت های لثه، جراحی لثه انجام دهد.

برای جراحی لثه ابتدا دندانپزشک داخل بافت لثه شکاف هایی تولید می کند تا دندان ها از لثه جداسازی شوند. این شکاف ها باعث می شوند که دندانپزشک بتواند با ابزار جرم گیری دستی و ماشینی جرم های ایجاد شده در پاکت ها را تمیز کند.

2-    روش بعدی جراحی لثه ، لثه برداری می باشد. در لثه برداری بافت های اضافی لثه که روی دندان ها رشد کرده است را بر می دارند تا کار تمیز کردن دندان ها و جرم گیری راحت تر انجام شود.

در لثه برداری دندانپزشک ابتدا لثه فرد را بی حس می کند، سپس در آن برش هایی درست می کند و بدین وسیله بافت های اضافی را از لثه جدا می کند.

3-    روش بعدی جراحی لثه، ترمیم پلاستیک لثه است. کاربرد ترمیم پلاستیک لثه در عوض کردن شکل بافت لثه سالم دور دندان ها است که به این شکل دندان ها ظاهری زیباتر پیدا می کنند.

این روش جراحی لثه برای بیمارانی کاربرد دارد که لثه هایشان عقب رفته باشد و روی دندان دیگر لثه نداشته باشیم. در این موارد راه دیگری هم هست که آن پیوند زدن لثه می باشد، این عمل به کمک بافت سقف دهان انجام می شود و در اخر نیز بافت سقف بخیه زده می شود. برای این بافت نرم که عمل پیوند روی آن انجام می شود، می توان از لیزر نیز بهره گرفت.

4-    جراحی زیبایی لثه نیز یکی از انواع جراحی لثه است. به غیر از جراحی های درمانی لثه که صرفا برای درمان بیماری و مشکلات پریودنتیت به کاربرده می شود، می توان برای زیبایی نیز از جراحی لثه بهره برد. به طور مثال لبخند لثه ای یا لبخن گوشتی یکی از مشکلاتی است که زیبایی فرد را زیر سوال می برد و نیاز به جراحی لثه برای بهبود ظاهر دارد.

این جراحی لثه زیبایی، لیفت لثه نام می گیرد که در آن همان تکنولوژی به کارگرفته در درمان بیماری های لثه، بکار گرفته می شود. در لیفت لثه وضعیت و توازن لثه بیمار بهبود بخشیده می شود و بیمار از لبخندی زیبا بهره مند می گردد.

در این روش جراحی لثه ،بافت های اضافی لثه حذف می شود و ظاهر دندان ها بلند تر و زیباتر می گردند. در نتیجه هنگام لبخند دیگر به جای لثه ها، دندان بیمار نشان داده می شود.

کلنیک دندانپزشکی  ساغر