[ و به یکى از یاران خود فرمود هنگامى که او از بیمارى شکوه نمود . ] خدا آنچه را از آن شکایت دارى موجب کاستن گناهانت گرداند ، چه در بیمارى مزدى نیست ، لیکن گناهان را مى‏کاهد و مى‏پیراید چون پیراستن برگ درختان ، و مزد درگفتارست به زبان ، و کردار با گامها و دستان ، و خداى سبحان به خاطر نیت راست و نهاد پاک بنده هر بنده را که خواهد به بهشت درآورد . [ و مى‏گویم ، امام علیه السّلام راست گفت که در بیمارى مزد نیست ، چه بیمارى از جمله چیزهاست که آن را عوض است نه مزد چرا که استحقاق عوض مقابل بلا و مصیبتى است که از جانب خدا بر بنده آید ، چون دردها و بیماریها و مانند آن ، و مزد و پاداش در مقابل کارى است که بنده کند ، و میان عوض و مزد فرق است و امام چنانکه علم نافذ و رأى رساى او اقتضا کند آن را بیان فرمود . ] [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :13
بازدید دیروز :1
کل بازدید :4718
تعداد کل یاداشته ها : 41
103/2/29
4:43 ع

علت درد دندان بعد از عصب کشی چیست؟

عصب کشی درمانی ست که اکثر افراد یک بار در طول عمرشان تجربه می کنند و تقریبا همه افراد قبل از مراجعه فکر میکنند درمان ریشه بسیار دردناک است و از ان ترس دارند.

 

عصب کشی

 

درمان ریشه در واقع پاک کردن  و شک دادن به کانال های ریشه است که سبب می شود مسیر کانال ریشه بسته شود. این کار به وسیله مواد مخصوصی صورت می پذیرد. با درمان ریشه میکروب ها و باکتری های کانال های ریشه از بین می روند و دیگر امکان نفوذ به داخل را پیدا نمی کنند.

مدت زمان لازم برای درمان ریشه 1 تا 3 جلسه است و نیاز به پزشک متخصص و با تجربه دارد. پس از درمان ریشه درد به سراغ بیمار می اید. اگر هم قبل ازدرمان ریشه درد زیادی متوجه بیمار بوده باشد، بعد ازدرمان نیز درد خواهد داشت.

ادامه مطلب...

  
  

مراقبت های پس از درمان ریشه دندان : پس از درمان ریشه دندان عصب کشی شده را همانند بقیه دندان های خود تمیز کرده و با پزشک خود برای معاینه و بررسی وضعیت دندان خود به شکل برنامه ریزی شده ملاقات کنید. نکات زیر را برای حفظ سلامت و بهداشت دندان پس از درمان ریشه رعایت کنید تا دندان هایتان مجددا دچار اسیب نشوند.

  • مسواک زدن دندان ها را به صورت مرتب روزی دو مرتبه فراموش نکنید.
  • زمانی که برای مسواک زدن صرف می کنید، حداقل 2 دقیقه باشد.
  • از خمیردندانی برای مسواک خود استفاده کنید که فلوراید داشته باشد.
  • برای دسترسی بهتر به دندان های پشتی برای مسواک زدن، می توانید از یک مسواک با سایز کوچک استفاده کنید.
  • از استفاده بیش از حد خمیردندان بپرهیزید.
  • برای تمیزکردن میان دندان ها از نخ دندان استفاده کنید.
  • مسواک را به صورت ارام داخل دهان خود بچرخانید تا اسیب به لثه شما وارد نشود.

ماندگاری و دوام عصب کشی

دندانی که درمان ریشه شده است، در صورتی که به طور صحیح مواظبت شود، می تواند عمری پایدار و ماندگار داشته باشد. رعایت بهداشت دهان و دندان و مراجعه منظم به دندان پزشک از جمله نکات ضروری برای جلوگیری از پوسیدگی مجدد دندان می باشند.

 

 

درمان ریشه دندان

  ادامه مطلب...

  

علل بروز بیماری لثه : برای ذکر علت های ابتلا به بیماری لثه و بیماری های پریودنتال می توان عوامل زیادی را نام برد و هرکدام از آن ها به نحوی باعث بروز بیماری لثه می شوند.

درمان بیماری لثه

هرکدام از این عوامل بیماری لثه را تشریح می کنیم:

تغذیه نامناسب

یکی از دلایل بیماری لثه وجود قند زیاد در تغذیه افراد است. قند همانطور که باعث پوسیدگی دندان می شود، موجب بیماری لثه نیز می گردد. به این شکل که در اثر فعالیت میکروب های تشکیل شده سمی تولید می شود که باعث خراب شدن لثه و در نتیجه بیماری پریودنتال می شود.

پلاک میکروبی

دلیل اصلی پوسیدگی دندان پلاک دندان و میکروب ها و مواد سمی است که در آن وجود دارد، بیماری لثه نیز مشابه همین است و اکثرا میکروب ها و مواد سمی پلاک ها باعث بروز آن می شوند.

عوامل سیستماتیک

برخی از عوامل سیستماتیک هستند که به بیماری های دیگر بدن مربوط می شوند و باعث ایجاد بیماری لثه می شوند. حال به ذکر این بیماری ها می پردازیم:

بیماری خونی : بیماری های خونی تاثیر بدی روی لثه ها می گذارند. بیماری هایی همچون کم خونی و سرطان خون از جمله این موارد هستند. افرادی که دچار بیماری کم خونی هستند، لثه هایشان کبود می شود و حتی ممکن است در خواب  و یا حین مسواک زدن لثه هایشان خونریزی کند. افرادی که سرطان خون دارند، نیز نشانه هایی از بیماری لثه دارند که حتی در برخی موارد که بیمار از مریضی خود اطلاع ندارد، دندانپزشک با کشف این نشانه ها وی را از بیماری سرطان آگاه می سازد.

بیماران سرطانی باید درمانشان با مشورت پزشک مربوط به بیماری شان باشد، زیرا آنان به شدت مستعد خونریزی و عفونت هستند و باید مراقبت و توجه خاصی برای انان صرف شود. بیماران خونی ممکن است با بوی بد دهان مواجه باشند و لثه هایشان مرتب خونریزی کند.

ادامه مطلب...

  

دندان های حساس : دندان های حساس دندان هایی هستند که در اثر محرک های متفاوت دچار درد و سوزش می شوند. حساسیت دندان ها محدودیت سنی ندارد، اما بیشتر در سن 20 تا 40 سال رخ می دهد. همچنین احتمال حساسیت دندان ها در زنان بیشتر از مردان است. هنگامی که واکنش دندان نسبت به محرک‌های حفره دهان مانند ترشی، شیرینی و یا سرما و گرما بیشتر از حالت طبیعی باشد.

 

دندانهای حساس

 

عامل مهم برای مقابله با محرک ها مینای دندان که سخت ترین بافت بدن می باشد، است. اگر مینای دندان نازک شود یا در اثر اسید از دست برود، دندان حساس می شود. حساسیت دندان دلایل متفاوتی می تواند داشته باشد، این دلایل می توانند پوسیدگی، جرمگیری بیش از حد و غیر اصولی، ساییدگی در اثر مسواک، دندان قروچه، تحلیل لثه و … باشد.

حساسیت دندان ناشی از ساییدگی : در صورت استفاده از مسواک های سخت و خشن و همچنین بکاربردن آن به صورت افقی و یا با فشار زیاد، دندان ها دچار حساسیت می شوند.

حساسیت دندان ناشی از دندان قروچه : افراد که عادت دندان قروچه دارند، فشار زیادی روی دندان هایشان اعمال می شود و دندان دچار ساییدگی و حساسیت می شود.

حساسیت دندان ناشی از جرم گیری : در صورتی که دندان فرد جرم زیادی داشته باشد و نیازمند جرم گیری شدید باشد، یا جرم گیری غیر اصولی انجام شود، دندان ها دچار حساسیت می شوند، زیرا ناحیه طوق که مینای بسیار نازکی دارد و ریشه که اصلا مینا ندارد، بعد از حذف جرم‌ها به‌طور مستقیم در معرض محرک‌های محیطی قرار می‌گیرد. حساسیت دندان پس از جرم گیری موقت است ولی در بعضی موارد ممکن است طولانی شود.

ادامه مطلب...

  

بهترین متخصص ایمپلنت : یکی از مهمترین و بیشترین سوالات مراجعه کنندگان ایمپلنت این است که بهترین متخصص ایمپلنت در ایران و تهران کجاست یا  بهترین متخصص ایمپلنت چه شخصی است. به کمک این مقاله شما می توانید سوال فوق را براحتی جواب دهید و خودتان بهترین گزینه برای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت باشید.

 

بهترین متخصص ایمپلنت

 

اگر شما مقالات دیگر ایمپلنت که در سایت موجود است را مطالعه کرده باشید با این موضوع کاملا آشنا هستید که ایمپلنت از دو بخش اصلی جراحی و پروتز( روکش ) تشکیل می شود، پس بهترین متخصص ایمپلنت کسی باید باشد که کاملا به جراحی و پروتز آشنا باشد و تجربه کافی در این زمینه را داشته باشد تا اگر در مواقعی که شرایط خوب پیش نرفت بتواند از عهده درمان بر بیاید.

بهترین متخصص ایمپلنت دندانی یا ایمپلنتولوژیست برای درمان ایمپلنت باید دانش عملی کافی را داشته باشد و برای تبحر در جراحی بسیار باید تمرین داشته باشد در غیر این صورت به هیچ عنوان نمی تواند از عهده جراحی ایمپلنت بر بیاید.

بهترین متخصص ایمپلنت علاوه بر موارد فوق باید دید فنی برای تجویز پروتز برای بیماران داشته باشد.

ادامه مطلب...

  
<      1   2   3   4   5   >>   >